Ofte stilte spørsmål

Her kan du finne svar på de mest vanlige spørsmålene vi får.

Parkering

Hvor kan man parkere på SNØ?

Det er begrenset med parkeringsmuligheter på de mest travle tidspunktene på døgnet og uken.

For øyeblikket er primærparkeringen gratis og lokalisert på grusplassen på andre siden av veien fra SNØ. Innkjøring er i Ødegårds vei. Det er også noen tilgjengelige plasser på nordsiden av Skeidarbygget på dagtid på hverdager, mens det er flere plasser tilgjengelig her fra kl. 17:00 og i helger.

Et parkeringshus vil bli ferdigstilt i 2021.

Les mer om parkering her

Dagspass og medlemskap

Hva innebærer et medlemskap på SNØ?

Når du kjøper et medlemskap får du tilgang til alle bakkene, parken og langrennsløypa i snøsonen - hver dag, hele året. Du har også tilgang til oppbevaringsskapene i 1. etasje i den varme delen av SNØ.

Du kan velge mellom 6 og 12 måneder bindingstid. Om du ønsker kan du også legge til flere tjenester på passet ditt.

Er medlemskapet/dagspasset inkludert heiskort?

På SNØ bruker vi ikke heiskort. Når du har kjøpt et SNØpass av oss har du fri tilgang til alle bakkene, langrennsløypa og heisene.

Tar dere ledsagerbevis?

De som har behov for en ledsager må selv betale for inngang, men ledsagere slippes gratis inn. De ansatte på SNØ vil åpne portene for ledsagere.

Hvordan kjøper jeg dagspass eller medlemskap på SNØ?

For å få adgang til SNØ, må du registrere deg her før du kan kjøpe SNØpasset du ønsker. Når du har kjøpt passet, vil du få en QR-kode som du scanner ved inngangen til snøsonen.

Hva er prisene for dagspass og medlemskap på SNØ?

Prisene for dagspass og medlemskap finner du her.

Er EVO inkludert når man kjøper medlemskap?

EVO er ikke inkludert når man kjøper et medlemskap. Dette må kjøpes separat.

Les mer om EVO Snø her

Mitt SNØpass

Kan jeg overføre medlemskapet eller dagspasset mitt til andre?

Det er fullt mulig å overføre medlemskapet eller dagspasset ditt til andre. Her er fremgangsmåten:

  1. Gå inn på “Min SNØ”
  2. Velg passet du ønsker å gi bort og trykk “gi bort passet/gi tilgang”
  3. Du får nå en kode du kan sende til mottakeren
  4. Mottakeren registrerer seg/logger her.
  5. Mottakeren går inn på "Min SNØ" og legger inn koden i feltet som heter “bruk hentekode”

Når dette er gjort, er passet overført.

*Passet er personlig - etter det er tatt i bruk kan det kun brukes av personen som aktiverte det

Jeg har skrevet inn feil navn på medlemskapet når jeg betalte. Hvordan kan jeg endre dette?

Har du har skrevet inn feil navn på medlemskapet ditt, kan du endre dette. Her er fremgangsmåten:

  1. Logg inn her
  2. Gå deretter inn på “Min SNØ” og trykk på “se detaljer” på medlemskapet ditt.
  3. Trykk på “gi adgang”
  4. På denne siden kan du endre navnet på medlemskapet

*Navnet kan ikke endres etter at medlemskapet er tatt i bruk.

Hvor finner jeg SNØpasset mitt?

Adgangspasset til SNØ finner du ved å logge inn her. Gå inn på “Min SNØ”. SNØpasset ditt har en QR-kode som brukes for å komme inn i snøsonen.

Gavekort

Jeg har mottatt et gavekort på SNØ, hvordan henter jeg det ut?

Du kan hente ut gavekortet ditt ved å gjøre følgende:

  1. Logg inn eller registrer deg her.
  2. Skriv inn hentekoden du har mottatt i feltet "bruk hentekode"
  3. Du har nå mottatt ditt SNØpass

Oppbevaring

Hvor kan jeg oppbevare tingene mine når jeg er i bakken?

På SNØ har vi skap i 1.etasje som du kan bruke gratis med et gyldig SNØpass. Du bruker QR-koden på passet eller medlemskapet ditt for å låse skapet.

Du kan også betale for garderobe med dusj og skap. Da får du tilgang til garderobene i 4. etasje. Husk å ta med egen hengelås hvis du vil bruke disse skapene.

Åpningstider

Hva er åpningstidene på SNØ?

Åpningstidene finner du her.

Klubber og lag

Hvordan booker man traseér eller tid på SNØ?

Se her for mer info om booking for klubber og lag.

På SNØ

Jeg har glemt igjen/mistet noe på SNØ, hva gjør jeg?

Gjenglemte eller mistede gjenstander kan hentes i våre åpningstider. Henvend deg til personalet i 1. etasje eller ta kontakt med oss på kontakt@snooslo.no, så skal vi hjelpe deg.

Gjenglemte/mistede ting tas vare på i 2 uker.

Har dere noen aldersgrense for å komme inn i snøsonen?

Vi har ingen aldersgrense på SNØ, men barn under 140 cm må ta stolheisen i følge med en voksen person.

Hva slags skismøring bør jeg bruke på SNØ?

Temperaturen på SNØ ligger mellom -2 og -4, velg skismøring etter denne temperaturen. Klister er ikke tillatt.

Fluor fri glid produkter som fungerer bra på SNØ:

  • Metting med myk glider av type Swix BP 88 Baseprep
  • Sperrelag med Swix CH6
  • Swix CH8 Liquid på toppen

Hvordan lager dere snø?

Du kan lese mer om hvordan vi lager SNØ her.

Er det stolheis på SNØ?

Ja, på SNØ har vi en 4-seters stolheis som går helt til toppen av bakken. I tillegg har vi en koppheis og et transportbånd i nybegynnerområdet.

Kan jeg kjøpe mat på SNØ?

Ja. På SNØ vil vi ha flere serveringssteder som tilbyr mat i ulike varianter.

Les mer

Er det skiutleie på SNØ?

Ja. Skiutleien på SNØ drives av Sport 1 i 1.etasje.

Les mer

Hva skal jeg ha på meg på SNØ?

I den kalde delen av SNØ har vi en jevn temperatur på mellom -2 og -4 grader. Ta på deg klær til denne temperaturen - en god jakke, bukse, hansker/votter og lue/pannebånd og hjelm.

Hvor stor er arenaen?

Det snødekkede arealet blir på 36.000 m2 og den varme delen med sportsbutikker, treningssenter, restauranter og andre relevante servicetilbud; 12.500m2.



Fant du ikke det du lurte på?

Send oss en e-post: kontakt@snooslo.no