SNØ - Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

Her kan du finne svar på de vanligste spørsmålene vi får.

COVID-19 og SNØ

Har dere åpent?

Snøsonen åpner dørene igjen torsdag 13. januar. Butikkene og EVO er åpne nå og ønsker dere velkommen til en trygg handel eller en treningsøkt. Se alle åpningstider her.

Må man forhåndsbooke når man skal besøke dere?

Det er ikke nødvendig med forhåndsbooking for å besøke oss. Vi har svært godt om plass (36 000 kvm), så du risikerer ikke å ikke slippe inn. Men kjøp gjerne billetter på snø.no i forkant, så kan du bare skanne deg inn med mobilen i både garderobeskap og adgangsport når du ankommer. Sett deg også inn i våre smittevernsregler før du besøker oss.

Hva gjør dere i forhold til smittevern?

I forbindelse med COVID-19 innretter vi oss naturligvis etter helsemyndighetens anbefalinger. Vi ønsker å gjøre det enkelt for deg å føle deg trygg hos oss. Les om våre tiltak for en trygg opplevelse her.

Hva skjer med mitt medlemskap?

Dersom du har et løpende medlemskap har vi stoppet medlemsavgiften frem til vi åpner dørene igjen, 13 januar. Fra og med denne datoen vil medlemskapet ditt være aktivt igjen, og trekkene vil aktiveres igjen. Dersom du har et medlemskap som er forhåndsbetalt eller kjøpt som gave, blir utløpsdatoen utvidet tilsvarende perioden vi har holdt stengt.

Vil mine ubrukte SNØpass og gavekort få forlenget gyldighet?

Alle aktiverte SNØpass og gavekort har vi forlenget gyldighet til 01.03.2022. For å aktivere dine dagspass eller gavekort må du gjøre følgende:

  1. Logg inn eller lag en bruker på Min SNØ her.

  2. Legg inn koden på ditt SNØpass eller gavekort under 'Bruk hentekode'

  3. Du vil nå kunne se ditt pass og dets gyldighet på din profil.

Hva skjer med mitt kurs?

Alle som har bestilt kurs i stengt periode, har blitt kontaktet direkte på e-post med informasjon om nytt kurs. Hvis du ikke har mottat denne informasjon, ber vi om at du kontakter oss på kontakt@snooslo.no. Kurs fra og med 13. januar går som normalt.



Har du andre spørsmål om Korona-situasjonen på SNØ?


Kontakt oss

SNØpass og medlemskap

Hva innebærer et medlemskap på SNØ?

Når du kjøper et medlemskap får du tilgang til snøsonen hele året. Du får også tilgang til oppbevaringsskapene i 1. etasje.

Du velger selv om du vil ha tilgang til kun langrennsløypa eller alpinløypene og parken, eller begge deler.

Du får også en rekke fordeler som medlem på SNØ. Les mer om disse her

Hva er prisene for SNØpass og medlemskap på SNØ?

Prisene for SNØpass og medlemskap finner du her.

Hvordan kjøper jeg SNØpass eller medlemskap på SNØ?

For å få adgang til SNØ, må du registrere deg her før du kan kjøpe SNØpasset du ønsker. Når du har kjøpt passet vil du se en QR-kode på din 'Min SNØ'-side som du skanner i adgangsportene til snøsonen.

Hvor finner jeg SNØpasset mitt?

Adgangspasset til SNØ finner du ved å logge inn her og gå til “Min SNØ”. SNØpasset ditt har en QR-kode som skannes i adgangsportene for å komme inn i snøsonen.

Er EVO inkludert når man kjøper medlemskap?

EVO er ikke inkludert når man kjøper medlemskap på SNØ. Du kan legge til trening på EVO som tilleggsprodukt ved kjøp av medlemskap eller SNØpass på snø.no.

Les mer om EVO Snø her.

Kan jeg overføre medlemskapet eller SNØpasset mitt til andre?

Det er fullt mulig å overføre medlemskapet eller SNØpasset ditt til andre. Her er fremgangsmåten:

  1. Gå inn på 'Min SNØ'
  2. Velg passet du ønsker å gi bort og trykk 'gi bort passet/gi tilgang'
  3. Du får nå en kode du kan sende til mottakeren
  4. Mottakeren registrerer seg/logger inn her
  5. Mottakeren går inn på 'Min SNØ' og legger inn koden i feltet som heter 'bruk hentekode'

Når dette er gjort, er passet overført.

*Et SNØpass kan bare bli overført etter kjøp og før bruk. Passet kan ikke bli overført etter at det er tatt i bruk/aktivert. Når det er aktivert kan det bare bli brukt av personen som aktiverte det.

Jeg skrev feil navn på medlemskapet da jeg betalte. Hvordan kan jeg endre dette?

Hvis du du har skrevet feil navn på medlemskapet ditt kan du endre det slik:

  1. Logg inn her
  2. Gå deretter inn på 'Min SNØ' og trykk på 'se detaljer'
  3. Trykk på 'gi adgang'
  4. På denne siden kan du endre navnet på medlemskapet

*Navnet kan ikke endres etter at medlemskapet er tatt i bruk.

Tar dere ledsagerbevis?

De som har behov for en ledsager må selv betale for inngang, men ledsagere slippes gratis inn. De ansatte på SNØ vil åpne portene for ledsagere.

Parkering

Hvor kan man parkere på SNØ?

Primærparkeringen for SNØ er parkeringshuset. Innkjøring er i Ødegårds vei. Du kan også benytte grusplassen på andre siden av veien fra SNØ eller nordsiden av Skeidarbygget (Luhrtoppen).

Les mer om parkering her.

Gavekort

Kan jeg kjøpe gavekort på SNØ?

Du kan kjøpe gavekort her. Velg et ønsket beløp. Gavekortet kan brukes for å kjøpe alle pass, kurs og tilleggsprodukter på snø.no. Du kan også kjøpe fysiske gavekort til 300,-, 500,- og 1000,- hos velkomstsenteret på SNØ. Les mer om gavekort på SNØ her.

Jeg har mottatt et gavekort på SNØ, hvordan bruker jeg det?

Du kan bruke gavekortet ditt ved å gjøre følgende:

  1. Se snø.no og velg ønsket pass eller kurs
  2. Legg inn mottatt kode under "gavekort" ved betaling

Hvis du ikke bruker hele beløpet på gavekortet, vil resterende beløp bli lagret på din bruker på Min SNØ.

Oppbevaring

Hvor kan jeg oppbevare tingene mine når jeg er i bakken?

Vi har garderobe med skap i 1. etasje som du kan bruke gratis med et gyldig SNØpass. Du bruker QR-koden på passet eller medlemskapet ditt for å åpne og låse skapet.

Du kan også betale for garderoben i 4. etasje med dusj og skap. Husk å ta med egen hengelås hvis du vil bruke disse skapene.

Kan jeg leie langtidsoppbevaringsskap på SNØ?

Ja, du kan leie skap fra 1 døgn og opp til 12 måneder. Du finner info om priser og booking av skapene her.

Åpningstider

Hva er åpningstidene på SNØ?

Åpningstidene finner du her.

Klubber og lag

Hvordan booker man traseér eller tid på SNØ?

Klubber og lag må forhåndsbooke trening online før de ankommer. Se her for mer info om booking for klubber og lag.

Hvilke tider vil det være klubber og lag i racing-hill i høst?

Det vil være stor pågang fra klubber og lag i racing-hill fra august-november. Vi prøver derimot å unngå bookinger fra klubber og lag lørdager og søndager fra kl. 10-16, slik at vanlige besøkende også skal få mulighet til å ta i bruk denne. Fullstending oversikt over bookinger kan du se her.

Snøsonen

Hva skal jeg ha på meg på SNØ?

I snøsonen er det jevn temperatur på -2 til -4 grader. Vi anbefaler varme klær og hjelm. Hvis du ikke har passende klær eller utstyr kan du leie eller kjøpe dette på Sport 1 Snø.

Har dere noen aldersgrense for å komme inn i snøsonen?

Barn under 6 år må komme i følge med en voksen person. Barn under 140 cm må også ta stolheisen i følge med en voksen.

Hva slags skismøring bør jeg bruke på SNØ?

Temperaturen i snøsonen ligger mellom -2 og -4 grader. Velg skismøring etter denne temperaturen. På Sport 1 Snø kan du både kjøpe smøring og be om smøretips.

Dersom du har lagt grunnvoks som er varmet inn på skiene, anbefaler vi VR50, VR55 og VR62 basert på hvor mye feste du ønsker. Vårt tips er å legge 2-3 lag som korkes godt ut.

Om du ikke har gjort noe med skiene på forhånd kan du likevel smøre med overnevnte smørninger, men det er fare for at du opplever stor slitasje på festet og må smøre flere ganger. Alternativt kan du bruke VP65 som er en myk voks som normalt gir godt feste i disse forholdene. Klister er ikke tillatt.

Hvilke heiser er det på SNØ?

På SNØ har vi en 4-seters stolheis som går helt til toppen av bakken. I tillegg har vi en koppheis og et transportbånd i nybegynnerområdet. Koppheisen har følgende åpningstider: ons-tor fra kl. 14:00-20:00, lør-søn fra kl. 11:00-17:00.

Kan jeg ake på SNØ?

Det er ikke mulig å ake på akebrett på SNØ med mindre vi arrangerer spesifikke arrangementer hvor det er tillatt. Det har med sikkerhet for skikjørere og plass i anlegget å gjøre.

Fasiliteter

Kan jeg kjøpe mat på SNØ?

Ja. Vegg-i-vegg med snøsonen finner du en rekke café- og restauranttilbud som du kan ha glede av uten SNØpass.

Les mer om restaurantene her.

Er det skiutleie på SNØ?

Ja. Du kan leie alpinski, langrennski, snowboard, klær og mer på Sport 1 utstyrsleie i 1. etasje.

Les mer om utstyrsleie her.

Jeg har glemt/mistet noe på SNØ, hva gjør jeg?

Gjenglemte eller mistede gjenstander kan hentes i våre åpningstider. Henvend deg til personalet på velkomstsenteret i 1. etasje eller ta kontakt med oss på kontakt@snooslo.no, så hjelper vi deg.

*Gjenglemte/mistede ting tas vare på i 2 uker.

Hvor stor er arenaen?

Snøsonen er 36.000 kvm og den varme delen med butikker, treningssenter, restauranter og andre relevante servicetilbud er 12.500 kvm.

SNØ og miljø

Hvordan påvirker SNØ miljøet?

SNØ er et plussbygg som produserer mer energi enn det bruker. Du kan lese mer om hvordan SNØ påvirker miljøet her.



Fant du ikke det du lurte på?


Kontakt oss

Les mer om:

Ditt første besøk

Nybegynnerområdet

Langrennsløypa

Alpinløypene

Parken